Wyniki wyszukiwania: %5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5Cbig data%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C
2016-07-08 | 06:25
IT i technologie
Reality Games jeszcze w tym roku chce wypuścić dwie nowe gry na smartfony. Firma liczy na miliony nowych użytkowników
Reality Games planuje pod koniec tego roku wypuścić na rynek dwie gry na smartfony bazujące na dużych danych –„Weather Challenge” i „Speculate”. Firma liczy na duże zainteresowanie, podobne do tego, jakim cieszył się „Landlord”. Planszowy świat Monopoly przeniesiony w rzeczywistość w ciągu 90 dni został ściągnięty ponad 1 mln razy. W ponad 90 krajach gra znajduje się w czołowej setce najpopularniejszych gier.
2016-06-30 | 06:50
Farmacja
Branża farmaceutyczna przoduje w innowacjach. Wydatki na ich opracowanie rosną
Innowacje w firmach farmaceutycznych są kluczem – przekonuje Gerd Maass z Roche. Dlatego branża ta przoduje w wydatkach na badania i rozwój. Jak wynika z danych Infarmy, w Europie innowacyjne firmy farmaceutyczne przeznaczają na ten cel ponad 15 proc. swoich przychodów netto. Innowacje to nie tylko praca nad nowymi lekami, lecz także telemedycyna i bioinformatyka. Rośnie też rola działów IT w pracach badawczo-rozwojowych.
2016-06-08 | 06:40
IT i technologie
Branża informatyczna poszukuje pracowników. Zapotrzebowanie sięga nawet 50 tys. osób
Sposobem na zwiększenie liczby pracowników w branży informatycznej ma być przyciągnięcie kobiet na kierunki ścisłe. Z danych różnych agencji zatrudnienia wynika, że zapotrzebowanie na informatyków w Polsce wynosi 30–50 tys. Dla branży istotne jest także zachęcenie zagranicznych firm do podejmowania w Polsce innowacyjnych inwestycji, które często trafiają za naszą południową granicę. Przyciąganie ich do kraju będzie budowało kompetencje, które będą w najbliższych latach bardzo poszukiwane na rynku pracy.
2016-05-13 | 06:35
Edukacja
Pracodawcy poszukują studentów i osób tuż po studiach. Liczba ofert staży i praktyk dynamicznie rośnie
Niskie bezrobocie sprawia, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przyjmują do pracy osoby młode, studentów ostatnich lat oraz absolwentów tuż po szkołach, bez doświadczenia. W I kwartale liczba ofert staży i praktyk kierowanych do tej grupy wzrosła o jedną czwartą rdr. – wynika z danych Pracuj.pl. Staże i praktyki w czasie studiów odbywa 80 proc. studentów, z czego 20 proc. było płatnych. Najwięcej mogą zarobić informatycy oraz finansiści.
2016-05-10 | 06:50
Bankowość
Innowacje kluczowe dla rozwoju branży ubezpieczeniowej. Koniecznością jest dokładniejsza ocena ryzyka ubezpieczeniowego
Rynkowy sukces firm ubezpieczeniowych uzależniony jest od innowacji – wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez KPMG wśród ubezpieczycieli. Dotyczą one zarówno dystrybucji ubezpieczeń, która rozwija się w różnych kanałach, budowania oferty dla klientów i ułatwiania im procesu zakupowego, jak i procesów wewnątrz firm. Jednym z poważnych wyzwań, którym sprostać mają innowacyjne narzędzia, jest dokładniejsze szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego. Dzięki temu oferta ubezpieczycieli może być lepiej dopasowana i korzystniejsza dla klientów.
2016-05-09 | 06:30
Media i PR
Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc. Cały rynek będzie się rozwijać trzy razy wolniej
Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy. Rozwój branży mobilnej, mediów społecznościowych i reklam wideo sprawia, że w przyszłym roku segment ten może stanowić 30 proc. wartości rynku. To szansa dla dzienników i magazynów, które w ten sposób choć częściowo mogą zrekompensować straty związane ze spadkiem reklam w druku.
2016-02-01 | 06:20
IT i technologie
Chmura kluczowa dla IBM-u. Spółka rozwija technologie, które umożliwiają analizę nieprzetworzonych danych
Usługi w chmurze są jednym ze strategicznych segmentów dla IBM-u. Jego rozwój będzie się opierać na analizie przechowywanych w chmurze danych. Dziś 80 proc. z nich jest nieprzetworzonych. Dlatego spółka chce inwestować w technologie, które to umożliwiają. Potencjał jest ogromny, bo dziś chmura obliczeniowa i big data wskazywane są przez ekspertów jako kluczowe segmenty rynku IT.
2015-10-13 | 06:35
Handel
Połowa klientów obawia się wykorzystania ich danych osobowych przez firmy
Konsumenci coraz lepiej zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń związanych ze zbieraniem danych osobowych przez obsługujące ich firmy. Połowa przyznaje, że budzi to ich obawy. Jednocześnie jedna piąta podkreśla, że ważna jest dla nich spersonalizowana oferta. Na satysfakcję klientów duży wpływ ma także poziom obsługi. Ponad 60 proc. konsumentów chętnie podzieli się pozytywnym doświadczeniem kontaktu z rodziną czy znajomymi.
2015-08-12 | 06:55
IT i technologie
ZUS inwestuje w nowe rozwiązania IT. Mają usprawnić prace systemu i ograniczyć koszty
Nowe rozwiązania informatyczne mają wesprzeć pracę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i ograniczyć koszty. Trwa przetarg na dostawcę hurtowni danych, w planach jest kolejny – na wykonawcę tzw. szyny usług. Dzięki tym inwestycjom system IT ZUS-u – jeden z największych systemów w Europie – ma być lepiej przygotowany do przetwarzania i analizowania dużej ilości danych. Zakład liczy także na oszczędności kosztów i zmniejszenie ryzyka nadużyć.
2015-07-22 | 09:00
Inwestycje
SARE zwiększa średni przychód uzyskiwany z opłat abonamentowych. Klienci chętnie wzbogacają pakiety usług
Sprzedaż netto spółki SARE wyniosła w ubiegłym roku ponad 25 mln zł i była wyższa o ponad 70 proc. w stosunku do 2013 roku. Rośnie również średnia wartość przychodów przypadających na jednego klienta. Jak zapewnia prezes spółki Tomasz Pruszczyński, jest to jednak efekt korzystania przez klientów z nowych funkcjonalności oferowanych przez SARE, a nie wzrostu cen.
2015-07-17 | 06:40
Handel
Dostęp do nowych technologii spowodował zmiany w zachowaniu konsumentów. Firmy szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży
Cyfrowa rewolucja w światowym handlu sprawia, że firmy, by za nią nadążyć, muszą się skupić na dopasowaniu produktów i usług do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki cyfrowej transformacji biznesu firmy będą miały szansę lepiej poznać potrzeby klientów i łatwiej zarobić na ich zaspokojeniu.
2015-07-06 | 06:45
Bankowość
Rewolucja w bankowości. Algorytm przewidzi przyszłą sytuację finansową klienta i dostosuje do niej ofertę
Banki coraz więcej wiedzą o swoich klientach. Dzięki analizie danych i specjalnym algorytmom są w stanie ocenić ich przyszłą sytuację finansową – przewidzieć możliwy rozwód czy przyszłe zarobki. W ten sposób mogą lepiej dopasowywać ofertę do potrzeb i możliwości konkretnego klienta. Lepiej oceniają też jego zdolność kredytową.
2015-06-09 | 06:20
IT i technologie
Ponad 90 proc. firm świadczących usługi IT w Polsce planuje zwiększenie zatrudnienia. Poszukiwani programiści i analitycy biznesowi
93 proc. firm świadczących usługi IT w Polsce chce w ciągu najbliższych lat rozszerzyć swoją działalność, a tym samym zwiększyć zatrudnienie. Obecnie w branży pracuje ponad 140 tys. osób, a liczba ta wciąż rośnie. Poszukiwani będą analitycy biznesowi, programiści i specjaliści o umiejętnościach miękkich i z dobrą znajomością języków obcych. Usługi informatyczne z Polski dostarczane są w 25 językach.
2015-05-21 | 06:40
Bankowość
Nowe technologie w bankowości. W ciągu najbliższych lat upowszechnią się bankomaty skanujące sieć naczyń krwionośnych dłoni czy siatkówkę oka
W ciągu najbliższych lat technologie biometryczne znajdą szerokie zastosowanie w bankowości. Dzięki systemowi skanującemu naczynia krwionośne w dłoni czy siatkówkę oka wypłaty z bankomatów i korzystanie z kart stanie się znacznie bezpieczniejsze. Biometria to tylko jedna z innowacji, która w centrum stawia potrzeby ludzkie. Na tego typu rozwiązaniach skupia się firma Fujitsu.
2015-04-10 | 06:10
Konsument
Firmy muszą zmienić podejście do komunikacji online. Internauci chcą natychmiastowej reakcji i więcej treści wideo
Interakcja za pomocą mediów społecznościowych i forów, najlepiej w czasie rzeczywistym – bez tego nie może się obejść nowoczesna komunikacja z klientem. Marketerzy muszą również uwzględniać fakt, że konsumenci coraz mniej czytają, a bardziej nastawiają się na treści wideo. Zmiana podejścia do komunikacji z klientami może przynieść wymierne efekty.