Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce
Jak wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej, obroty w e-handlu w kwietniu 2024 r. osiągnęły wartość 7,011 mld złotych, stanowiąc 8,8% obrotów handlu detalicznego. To wzrost o 14,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał tego rynku. Szacuje się, że w Polsce działa aktualnie 66 tys. takich biznesów, z czego aż 8 tys. powstało w 2023 roku. E-sklepy od samego początku muszą konkurować o klientów z e-commercowymi gigantami. Kluczem do przebicia się jest przemyślana strategia marketingowa, spersonalizowana oferta oraz user experience związany z procesem dokonania transakcji, przyjazna polityka zwrotów i ekspresowe dostawy. W tym kontekście wsparcie oferuje Furgonetka, rodzima firma automatyzująca rynek e-commerce.
Centrum zarządzania biznesem online
Zarządzanie procesami logistycznymi jest jednym z największych i najkosztowniejszych wyzwań podczas rozwijania biznesu online. Furgonetka, wychodząc naprzeciw nim, stworzyła pakiet kompleksowych rozwiązań, które poprzez podnoszenie jakości zakupów, ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie i skalowanie e-sklepów. To m.in.: Portmonetka (rozwiązanie typu fast checkout), Furgonetka Zwroty oraz różne opcje zarządzania dostawą, w tym „szybka przesyłka”, czyli expresowe tworzenie przesyłek.
– Nasze narzędzie typu all in one jest proste, intuicyjne i nastawione na maksymalizację sprzedaży. Pozwala nie tylko obniżyć koszty procesów związanych z obsługą zakupów, ale i zwiększać efektywność oraz konkurencyjność współpracujących z nami podmiotów – mówi Małgorzata Milewska, Product Owner w Furgonetka.pl. Jak dodaje: Jego siłę dostrzegają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dzięki automatyzacji mają szansę na szybki rozwój oraz – już na starcie – możliwość konkurowania z rynkowymi dominatorami jak Amazon czy Allegro. To m.in. dzięki dorównaniu ich standardom.
Transakcja szybsza o 80% i zakup zajmujący 3 kliknięcia
Pakiet narzędzi maksymalnie ułatwiający i przyspieszający każdy krok na ścieżce zakupowej to także ogromna wygoda dla klientów. Według danych aż 69,82% wizyt w sklepach internetowych kończy się porzuceniem intencji zakupowej, co naturalnie wpływa na zmniejszenie się sprzedaży. Kupujących zniechęcają niewygodne formularze, skomplikowane płatności czy duża liczba operacji do wykonania. Z kolei aż 76% kupujących, którzy mieli do czynienia z prostą procedurą zwrotu podczas pierwszych zakupów w sklepie, przyznaje, że ponownie zrobiłoby je u tego samego sprzedawcy.
W utrzymaniu uwagi klienta pomaga m.in. wspomniane narzędzie Portmonetka – rozwiązanie typu fast checkout, umożliwiające szybką ścieżkę finalizacji zakupów. Według statystyk taka transakcja zamiast 15 kliknięć, zajmuje 3, co oznacza, że jest szybsza aż o 80%.
Automatyzacja procesów e-commerce daje także kilka innych możliwości. Mowa tu m.in. o opcji korzystania z programu tanich przesyłek lub podpięcia własnych umów kurierskich, prowadzenia komunikacji marketingowej do osób korzystających z rozwiązania checkout Furgonetki czy wdrożenia własnego programu lojalnościowego.
Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych dla e-commerce można znaleźć na: furgonetka.pl.
2/3 małych producentów ma problem z płatnościami od kontrahentów
100 zamiast 600 euro.
MSD Polska kolejny rok z rzędu utrzymuje prestiżowy status
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży
Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.