Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce
Jak wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej, obroty w e-handlu w kwietniu 2024 r. osiągnęły wartość 7,011 mld złotych, stanowiąc 8,8% obrotów handlu detalicznego. To wzrost o 14,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał tego rynku. Szacuje się, że w Polsce działa aktualnie 66 tys. takich biznesów, z czego aż 8 tys. powstało w 2023 roku. E-sklepy od samego początku muszą konkurować o klientów z e-commercowymi gigantami. Kluczem do przebicia się jest przemyślana strategia marketingowa, spersonalizowana oferta oraz user experience związany z procesem dokonania transakcji, przyjazna polityka zwrotów i ekspresowe dostawy. W tym kontekście wsparcie oferuje Furgonetka, rodzima firma automatyzująca rynek e-commerce.
Centrum zarządzania biznesem online
Zarządzanie procesami logistycznymi jest jednym z największych i najkosztowniejszych wyzwań podczas rozwijania biznesu online. Furgonetka, wychodząc naprzeciw nim, stworzyła pakiet kompleksowych rozwiązań, które poprzez podnoszenie jakości zakupów, ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie i skalowanie e-sklepów. To m.in.: Portmonetka (rozwiązanie typu fast checkout), Furgonetka Zwroty oraz różne opcje zarządzania dostawą, w tym „szybka przesyłka”, czyli expresowe tworzenie przesyłek.
– Nasze narzędzie typu all in one jest proste, intuicyjne i nastawione na maksymalizację sprzedaży. Pozwala nie tylko obniżyć koszty procesów związanych z obsługą zakupów, ale i zwiększać efektywność oraz konkurencyjność współpracujących z nami podmiotów – mówi Małgorzata Milewska, Product Owner w Furgonetka.pl. Jak dodaje: Jego siłę dostrzegają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dzięki automatyzacji mają szansę na szybki rozwój oraz – już na starcie – możliwość konkurowania z rynkowymi dominatorami jak Amazon czy Allegro. To m.in. dzięki dorównaniu ich standardom.
Transakcja szybsza o 80% i zakup zajmujący 3 kliknięcia
Pakiet narzędzi maksymalnie ułatwiający i przyspieszający każdy krok na ścieżce zakupowej to także ogromna wygoda dla klientów. Według danych aż 69,82% wizyt w sklepach internetowych kończy się porzuceniem intencji zakupowej, co naturalnie wpływa na zmniejszenie się sprzedaży. Kupujących zniechęcają niewygodne formularze, skomplikowane płatności czy duża liczba operacji do wykonania. Z kolei aż 76% kupujących, którzy mieli do czynienia z prostą procedurą zwrotu podczas pierwszych zakupów w sklepie, przyznaje, że ponownie zrobiłoby je u tego samego sprzedawcy.
W utrzymaniu uwagi klienta pomaga m.in. wspomniane narzędzie Portmonetka – rozwiązanie typu fast checkout, umożliwiające szybką ścieżkę finalizacji zakupów. Według statystyk taka transakcja zamiast 15 kliknięć, zajmuje 3, co oznacza, że jest szybsza aż o 80%.
Automatyzacja procesów e-commerce daje także kilka innych możliwości. Mowa tu m.in. o opcji korzystania z programu tanich przesyłek lub podpięcia własnych umów kurierskich, prowadzenia komunikacji marketingowej do osób korzystających z rozwiązania checkout Furgonetki czy wdrożenia własnego programu lojalnościowego.
Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych dla e-commerce można znaleźć na: furgonetka.pl.
2/3 małych producentów ma problem z płatnościami od kontrahentów
100 zamiast 600 euro.
MSD Polska kolejny rok z rzędu utrzymuje prestiżowy status
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.