Dynamiczny rozwój e-handlu w Polsce
Jak wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej, obroty w e-handlu w kwietniu 2024 r. osiągnęły wartość 7,011 mld złotych, stanowiąc 8,8% obrotów handlu detalicznego. To wzrost o 14,2% w porównaniu do poprzedniego roku. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega potencjał tego rynku. Szacuje się, że w Polsce działa aktualnie 66 tys. takich biznesów, z czego aż 8 tys. powstało w 2023 roku. E-sklepy od samego początku muszą konkurować o klientów z e-commercowymi gigantami. Kluczem do przebicia się jest przemyślana strategia marketingowa, spersonalizowana oferta oraz user experience związany z procesem dokonania transakcji, przyjazna polityka zwrotów i ekspresowe dostawy. W tym kontekście wsparcie oferuje Furgonetka, rodzima firma automatyzująca rynek e-commerce.
Centrum zarządzania biznesem online
Zarządzanie procesami logistycznymi jest jednym z największych i najkosztowniejszych wyzwań podczas rozwijania biznesu online. Furgonetka, wychodząc naprzeciw nim, stworzyła pakiet kompleksowych rozwiązań, które poprzez podnoszenie jakości zakupów, ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie i skalowanie e-sklepów. To m.in.: Portmonetka (rozwiązanie typu fast checkout), Furgonetka Zwroty oraz różne opcje zarządzania dostawą, w tym „szybka przesyłka”, czyli expresowe tworzenie przesyłek.
– Nasze narzędzie typu all in one jest proste, intuicyjne i nastawione na maksymalizację sprzedaży. Pozwala nie tylko obniżyć koszty procesów związanych z obsługą zakupów, ale i zwiększać efektywność oraz konkurencyjność współpracujących z nami podmiotów – mówi Małgorzata Milewska, Product Owner w Furgonetka.pl. Jak dodaje: Jego siłę dostrzegają przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, które dzięki automatyzacji mają szansę na szybki rozwój oraz – już na starcie – możliwość konkurowania z rynkowymi dominatorami jak Amazon czy Allegro. To m.in. dzięki dorównaniu ich standardom.
Transakcja szybsza o 80% i zakup zajmujący 3 kliknięcia
Pakiet narzędzi maksymalnie ułatwiający i przyspieszający każdy krok na ścieżce zakupowej to także ogromna wygoda dla klientów. Według danych aż 69,82% wizyt w sklepach internetowych kończy się porzuceniem intencji zakupowej, co naturalnie wpływa na zmniejszenie się sprzedaży. Kupujących zniechęcają niewygodne formularze, skomplikowane płatności czy duża liczba operacji do wykonania. Z kolei aż 76% kupujących, którzy mieli do czynienia z prostą procedurą zwrotu podczas pierwszych zakupów w sklepie, przyznaje, że ponownie zrobiłoby je u tego samego sprzedawcy.
W utrzymaniu uwagi klienta pomaga m.in. wspomniane narzędzie Portmonetka – rozwiązanie typu fast checkout, umożliwiające szybką ścieżkę finalizacji zakupów. Według statystyk taka transakcja zamiast 15 kliknięć, zajmuje 3, co oznacza, że jest szybsza aż o 80%.
Automatyzacja procesów e-commerce daje także kilka innych możliwości. Mowa tu m.in. o opcji korzystania z programu tanich przesyłek lub podpięcia własnych umów kurierskich, prowadzenia komunikacji marketingowej do osób korzystających z rozwiązania checkout Furgonetki czy wdrożenia własnego programu lojalnościowego.
Więcej informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych dla e-commerce można znaleźć na: furgonetka.pl.
2/3 małych producentów ma problem z płatnościami od kontrahentów
100 zamiast 600 euro.
MSD Polska kolejny rok z rzędu utrzymuje prestiżowy status
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych
Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Bankowość
Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.