Wyniki wyszukiwania: %2Fbig%252525252525252520data%2F
2016-08-25 | 06:45
Handel
Branża e-commerce przyspieszy. Podatek od handlu detalicznego spowoduje wejście większej liczby sklepów do internetu
Podatek od handlu detalicznego przyspieszy debiut części sklepów w internecie – ocenia Jakub Kot, prezes Dealavo. E-sklepy pomogą zrekompensować koszty związane z nowym obciążeniem podatkowym. Szczególnie duże sieci FMCG, gdzie marże są niskie, będą starały się zwiększać sprzedaż w kanale online. Skorzystają na tym klienci, bo duża konkurencja w tym kanale powstrzyma sklepy przed podwyższaniem cen.
2016-08-19 | 06:40
IT i technologie
Digitalizacja wymusza na firmach inwestycje w IT. Bonair chce dalej rosnąć na tej fali
Bonair, polska firma IT, która od lat informatyzuje duże przedsiębiorstwa, nadal widzi znaczący potencjał rozwoju w tym segmencie. Inwestycje w cyfryzację wymuszają zmiany rynkowe, preferujące modele biznesowe sprzyjające wykorzystaniu technologii w niemal każdej dziedzinie działalności.
2016-08-18 | 06:35
IT i technologie
Chmurowa rewolucja zmienia rynek pracy. Zyskają nie tylko specjaliści IT
Cloud computing, czyli rozwiązania chmury obliczeniowej, szturmem zdobywają kolejne dziedziny biznesu. Obawy, że zagrozi to miejscom pracy są bezpodstawne – podkreślają przedstawiciele spółki ATM. Chmurowa rewolucja oznacza bowiem nowe miejsca pracy i ogólny wzrost zatrudnienia oraz efektywności pracowników.
2016-08-11 | 06:45
Handel
Polski e-handel będzie w 2020 roku wart 60 mld zł. Jego rozwój napędzi segment płatności online
Wartość e-handlu w Polsce, która obecnie sięga 36 mld zł, w ciągu kolejnych czterech lat wzrośnie aż do 60 mld zł. Wraz z dynamicznym wzrostem zakupów w sieci prężnie rozwija się także segment płatności. W Polsce dużą popularnością cieszy się metoda pay-by-link, czyli automatyczne przelewy, podczas gdy na innych rozwiniętych rynkach dominują karty. – Płatności będą coraz prostsze i będą w minimalnym stopniu angażowały klienta – mówi prezes zarządu Dotpay.
2016-08-10 | 06:40
Infrastruktura
Netia zapowiada rewolucyjne zmiany w sprzedaży i serwisie. Stawia na lokalną obsługę klientów
Zachęcanie zamiast nakłaniania – taki ma być nowy model sprzedaży usług Netii. Agresywna sprzedaż przez kanały wychodzące do klienta zaczyna tracić sens – ocenia prezes spółki. Zapowiada też decentralizację procesu sprzedaży i obsługi. Dzięki temu klienci mają mieć lepszy dostęp do sprzedawców i serwisantów. Nowy model biznesowy ma też zmniejszyć rotację na stanowiskach sprzedażowych w spółce.
2016-08-04 | 06:00
Bankowość
Bonair liczy na wzrost wdrożeń w branżach przemysłowej i finansowej. Przyszłością są usługi w chmurze
Na wykorzystaniu chmury obliczeniowej w coraz większym stopniu oparte są nowe usługi i funkcjonalności dla przedsiębiorstw. Według Andrzeja Wacha, szefa spółki Bonair, wielkość lokalnych rynków rozwiązań w chmurze będzie zależeć od stopnia ich akceptacji ze strony odbiorców końcowych w poszczególnych krajach. Sama spółka widzi swoją przyszłość głównie w zleceniach od dużych firm przemysłowych i banków.
2016-08-03 | 06:35
Konsument
Coraz więcej osób przed wyjazdem sprawdza biuro podróży. Przy wyborze oferty nie należy się kierować wyłącznie ceną
Rośnie świadomość osób korzystających z usług biur podróży. Już 60 proc. podróżujących sprawdza touroperatora w internecie. Korzystając z ewidencji biur podróży, warto zwrócić uwagę na gwarancję bankową i kwotę ubezpieczenia – przypomina Aleksandra Dunajewska, prawnik Federacji Konsumentów. Radzi też osobom samodzielnie organizującym sobie wyjazd, żeby uważnie sprawdzały, w jakim obiekcie rezerwują nocleg.
2016-07-08 | 06:25
IT i technologie
Reality Games jeszcze w tym roku chce wypuścić dwie nowe gry na smartfony. Firma liczy na miliony nowych użytkowników
Reality Games planuje pod koniec tego roku wypuścić na rynek dwie gry na smartfony bazujące na dużych danych –„Weather Challenge” i „Speculate”. Firma liczy na duże zainteresowanie, podobne do tego, jakim cieszył się „Landlord”. Planszowy świat Monopoly przeniesiony w rzeczywistość w ciągu 90 dni został ściągnięty ponad 1 mln razy. W ponad 90 krajach gra znajduje się w czołowej setce najpopularniejszych gier.
2016-06-30 | 06:50
Farmacja
Branża farmaceutyczna przoduje w innowacjach. Wydatki na ich opracowanie rosną
Innowacje w firmach farmaceutycznych są kluczem – przekonuje Gerd Maass z Roche. Dlatego branża ta przoduje w wydatkach na badania i rozwój. Jak wynika z danych Infarmy, w Europie innowacyjne firmy farmaceutyczne przeznaczają na ten cel ponad 15 proc. swoich przychodów netto. Innowacje to nie tylko praca nad nowymi lekami, lecz także telemedycyna i bioinformatyka. Rośnie też rola działów IT w pracach badawczo-rozwojowych.
2016-06-29 | 06:30
Media i PR
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach
Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach. Ich precyzyjna analiza biznesowa pomaga budować komunikację marketingową, przede wszystkim określić grupy docelowe przekazu oraz sprawdzić jego zasięg i reakcję odbiorców. Dzięki temu firmy mogą sprawdzić, czy wydawane na marketing budżety nie są wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Ważne jest także to, by zdobyte dzięki analizie informacje przełożyć na strategię marketingową.
2016-06-08 | 06:40
IT i technologie
Branża informatyczna poszukuje pracowników. Zapotrzebowanie sięga nawet 50 tys. osób
Sposobem na zwiększenie liczby pracowników w branży informatycznej ma być przyciągnięcie kobiet na kierunki ścisłe. Z danych różnych agencji zatrudnienia wynika, że zapotrzebowanie na informatyków w Polsce wynosi 30–50 tys. Dla branży istotne jest także zachęcenie zagranicznych firm do podejmowania w Polsce innowacyjnych inwestycji, które często trafiają za naszą południową granicę. Przyciąganie ich do kraju będzie budowało kompetencje, które będą w najbliższych latach bardzo poszukiwane na rynku pracy.
2016-05-30 | 07:00
Inwestycje
Dobre perspektywy przed gigantem chemicznym DuPont. Po połączeniu z Dow Chemical ma szansę stać się największą korporacją chemiczną
Firma DuPont notuje coraz lepsze wyniki. W I kw. zysk netto był o 19 proc. wyższy niż rok wcześniej, zarobek firmy na akcję był również znacznie lepszy, niż przewidywano. Pod koniec roku DuPont połączy się z innym chemicznym gigantem, Dow Chemical. Nowa firma DowDuPont ma generować sprzedaż na poziomie 90 mld dol. i w ten sposób może zostać największą korporacją chemiczną na świecie. Najpóźniej w ciągu dwóch lat firma zostanie podzielona na trzy niezależne spółki o dużym potencjale innowacyjnym.
2016-05-13 | 06:35
Edukacja
Pracodawcy poszukują studentów i osób tuż po studiach. Liczba ofert staży i praktyk dynamicznie rośnie
Niskie bezrobocie sprawia, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przyjmują do pracy osoby młode, studentów ostatnich lat oraz absolwentów tuż po szkołach, bez doświadczenia. W I kwartale liczba ofert staży i praktyk kierowanych do tej grupy wzrosła o jedną czwartą rdr. – wynika z danych Pracuj.pl. Staże i praktyki w czasie studiów odbywa 80 proc. studentów, z czego 20 proc. było płatnych. Najwięcej mogą zarobić informatycy oraz finansiści.
2016-05-10 | 06:50
Bankowość
Innowacje kluczowe dla rozwoju branży ubezpieczeniowej. Koniecznością jest dokładniejsza ocena ryzyka ubezpieczeniowego
Rynkowy sukces firm ubezpieczeniowych uzależniony jest od innowacji – wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez KPMG wśród ubezpieczycieli. Dotyczą one zarówno dystrybucji ubezpieczeń, która rozwija się w różnych kanałach, budowania oferty dla klientów i ułatwiania im procesu zakupowego, jak i procesów wewnątrz firm. Jednym z poważnych wyzwań, którym sprostać mają innowacyjne narzędzia, jest dokładniejsze szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego. Dzięki temu oferta ubezpieczycieli może być lepiej dopasowana i korzystniejsza dla klientów.
2016-05-09 | 06:30
Media i PR
Wydatki na reklamę internecie wzrosną w tym roku o 15 proc. Cały rynek będzie się rozwijać trzy razy wolniej
Rosną wydatki na reklamę. W tym i w 2017 roku wzrosty mogą sięgać 4,5 proc. – wynika z prognoz firmy Carat. Choć liderem jest telewizja, to dynamicznie rozwija się segment cyfrowy. Rozwój branży mobilnej, mediów społecznościowych i reklam wideo sprawia, że w przyszłym roku segment ten może stanowić 30 proc. wartości rynku. To szansa dla dzienników i magazynów, które w ten sposób choć częściowo mogą zrekompensować straty związane ze spadkiem reklam w druku.