Wyniki wyszukiwania: %5C%5Cbig data%5C%5C
2020-01-17 | 06:30
Handel
Utraty danych doświadczyło co piąte małe i średnie przedsiębiorstwo. To dla firmy ryzyko przestoju, a nawet bankructwa
Dane i ich analiza są dziś dla wielu firm podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać wysokie koszty, osłabienie zaufania klientów i partnerów oraz niemożność kontynuowania działalności, prowadząc nawet do bankructwa. W Polsce w ubiegłym roku doświadczyło tego 18 proc. małych i średnich firm. Ryzyko utraty danych minimalizuje regularny backup, czyli tworzenie kopii zapasowej, przechowywanej w bezpiecznym miejscu. W razie utraty plików, e-maili czy innych danych kopia zapasowa pozwala przywrócić je w oryginalnej formie. Pojawiają się na rynku nowe, inteligentne modele tworzenia kopii zapasowej, pozwalające odzyskać dane w ciągu kilku minut.
2019-11-22 | 06:00
Internet
Chmury danych ułatwiają naukowcom prowadzenie badań. Nowa platforma pozwoli podzielić się zdjęciami prosto z mikroskopu
Z badań Intelligent Enterprise Index przeprowadzonych przez analityków Zebra Technologies Corporation wynika, że dziś aż 61 proc. firm inwestuje w technologie inteligentne. Narzędzia tego typu coraz częściej trafiają także w ręce jednostek naukowych, które wykorzystują je do usprawnienia procesów decyzyjnych oraz procedur badawczych. Korporacja Labstep pokłada spore nadzieje w chmurze danych, której upowszechnienie może uprościć prowadzenie badań przez kilka zespołów naukowych z całego świata.
2019-07-25 | 06:10
Prawo
Ochrona danych kluczowa z punktu widzenia rozwoju kolejnych technologii. To duże wyzwanie dla firm
Prawie 100 proc. firm w Polsce gromadzi dane, a 2/3 wykorzystuje je w analityce biznesowej – wynika z badań Intela i OVH. Ekspert Urzędu Ochrony Danych Osobowych Piotr Drobek podkreśla, że ochrona danych osobowych w kontekście coraz szybszego rozwoju technologicznego to dziś jedno z największych wyzwań dla firm. Z jednej strony wdrożenie 5G i rozwój internetu rzeczy pogłębia problem, z drugiej zaś znacznie przyspieszą możliwość przesyłu i przetwarzania danych. Kolejnym dużym wyzwaniem jest zastosowanie w praktyce przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, które obejmują nie tylko RODO, ale i cały szereg innych norm prawnych, często ze sobą sprzecznych.
2019-07-09 | 06:25
Handel
Rynek analizy danych rośnie o 30 proc. rocznie. Pozwala prognozować indeksy giełdowe czy trendy w handlu
Dokładne oszacowanie liczby mieszkających w Polsce Ukraińców na bazie danych z ich telefonów, możliwość sprawdzenia, jak Polacy spędzili pierwszą niedzielę z zakazem handlu, tworzenie profili behawioralnych konsumentów i sprawdzanie, jacy klienci odwiedzają konkurencję – to tylko część możliwości, jakie stwarza zaawansowana analiza danych pozyskanych ze smartfonów i tabletów Polaków. Spektrum zastosowań jest bardzo szerokie: od prognozowania indeksów giełdowych i trendów gospodarczych, po tworzenie precyzyjnych kampanii reklamowych.
2019-01-22 | 06:25
Finanse
Ubezpieczyciele szukają nowych dróg rozwoju. Nie uciekną od współpracy z młodymi, innowacyjnymi firmami
Innowacje w ubezpieczeniach nabierają tempa. Technologie takie jak uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja, big data i zaawansowana analiza danych mają coraz większy wpływ na branżę. Liderami w ich wykorzystaniu są szybko rozwijające się insurtechy. Współpraca z takimi podmiotami jest nieunikniona i może przynieść ubezpieczycielom ogromne korzyści – podkreślali eksperci podczas konferencji „Innovation in Insurance”, która jest jednym z największych w Polsce wydarzeń poświęconych ubezpieczeniom. O przyszłości sektora w Warszawie dyskutowali przedstawiciele branży z 14 krajów świata.
2018-10-08 | 06:30
Finanse
Robotyzacja i sztuczna inteligencja wkraczają do branży zakupowej. Wymusi to na pracownikach zdobycie nowych kompetencji
Coraz większą rolę w zakupach odgrywają robotyzacja i sztuczna inteligencja, które pozwalają szybciej i łatwiej składać zamówienia, przetwarzać faktury czy rozliczać się z dostawcami. Technologie umożliwiają też lepsze zarządzanie czasem pracowników, którzy nie muszą się zajmować manualną pracą związaną z przetwarzaniem zamówień czy obsługą faktur, a mogą się skupić na strategicznych zadaniach. Wykorzystanie technologii wymaga jednak od pracowników całkiem nowych kompetencji.
2018-08-14 | 06:20
Media i PR
Technologia wypiera sondaże. Polscy naukowcy dzięki zaawansowanej analizie danych mogą dokładniej prognozować wyniki wyborów
Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystują zaawansowaną analizę danych do prognozowania wyników wyborów, nastrojów społecznych czy trendów gospodarczych. W tym celu wyszukują i przetwarzają ogólnodostępne artykuły, wpisy na blogach i forach, a dzięki dużo większej próbie badawczej uzyskiwane przez nich wyniki są dokładniejsze nawet od oficjalnych sondaży czy prognoz. Ta metoda może również znaleźć zastosowanie w biznesie, m.in. do prognozowania rozwoju trendów technologicznych czy branż, w które warto inwestować.
2018-08-09 | 06:00
Internet
Algorytmy rafinacji informacji uporządkują i przeanalizują dane ukryte w internecie. W Google jest tylko 10 proc. wszystkich informacji
Internet to potężny zbiór informacji, z którego tylko ok. 10 proc. jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google. Do pozostałych starają się dotrzeć badacze z Centrum Rafinacji Informacji, którzy dzięki opracowanej technologii są w stanie zebrać, oczyścić i przeanalizować dane z wielu cyfrowych źródeł. Zebrane informacje pozwalają im nie tylko określić zachodzące aktualnie procesy, lecz także prognozować np. preferencje wyborcze, zmiany gospodarcze czy nastroje społeczne.
2018-04-25 | 06:15
Handel
Coraz więcej firm decyduje się na programy lojalnościowe. Już 70 proc. Polaków należy przynajmniej do jednego takiego programu
Firmy coraz częściej angażują się w programy lojalnościowe. To sposób na budowę trwałych relacji z klientami w oparciu o dogłębną analizę ich potrzeb oraz dopasowanie do nich swojej oferty. Dzięki temu rośnie też popularność takich programów wśród konsumentów, czego przykładem jest rozpoczęcie współpracy sieci marketów Kaufland z Programem PAYBACK. Obecnie 70 proc. Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego.
2018-01-03 | 06:30
Bankowość
Sektor finansowy czeka w 2018 roku karuzela legislacyjna. W utrzymaniu równowagi na rynku może pomóc zaawansowana analityka
Ten rok będzie rewolucyjny dla branży finansowej. Banki i ubezpieczycieli czeka szereg nowych regulacji i zmian legislacyjnych, które radykalnie wpłyną na prowadzenie działalności. Wiodącym tematem będzie generowanie przychodów i zysków przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności z obowiązującymi normami prawnymi oraz właściwe zarządzanie ryzykiem. Dla wielu podmiotów to wyzwanie, w którym może pomóc zaawansowana analiza danych. Sektor finansowy i telekomunikacja to branże, które korzystają z tego podejścia w największym stopniu.
2017-06-02 | 06:20
Firma
Rośnie rola i znaczenie systemów kontroli czasu pracy. Powstają coraz doskonalsze rozwiązania pozwalające także na eliminację nadużyć ze strony pracowników
Przyszłość systemów kontroli czasu pracy zawiera się w szerszym zjawisku, znanym jako Internet rzeczy. Obecnie istniejące systemy często są niedokładne, wprowadzane zaś przez pracodawców implanty z chipami i systemy biometryczne mogą budzić wątpliwości moralne i naruszać granice między czasem prywatnym, a służbowym. Inteligentne identyfikatory Timate pozwalają wyeliminować nadużycia i nie ograniczają pracownika. Automatycznie rejestrują czas pracy od momentu, kiedy pracownik wejdzie w zasięg centralki na terenie firmy.
2017-02-16 | 06:40
IT i technologie
Analityka danych wciąż mało popularna. Firmy tracą w ten sposób narzędzie do zarabiania
Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych rozwiązań jest zupełnie darmowy. Polska ma jednak wciąż wiele do nadrobienia. Z innowacyjnych narzędzi wciąż korzysta niewielki odsetek firm. Coraz więcej z nich mówi jednak o potrzebie inwestycji, więc w kolejnych latach będzie się to zmieniać.
2016-11-03 | 06:35
Firma
Cyfrowa transformacja przynosi zyski. Mimo to zaledwie 26 proc. polskich firm uwzględnia ją w swojej strategii biznesowej
Ponad jedna piąta firm realizujących strategię cyfryzacji oczekuje jeszcze w tym roku ponad 10-proc. wzrostu przychodów. W przedsiębiorstwach, które nie wdrażają nowych technologii IT, odsetek ten jest dziesięciokrotnie niższy. Mimo to tylko 26 proc. krajowych przedsiębiorstw uwzględnia cyfryzację w swojej strategii – wynika z badania IDC na zlecenie Oracle Polska.
2016-10-28 | 06:35
Zakupy
Na rynku pojawiła się książka „Rewolucja z Marketing Automation”. To kompendium wiedzy o nowoczesnym marketingu
Książka „Rewolucja z Marketing Automation” to przewodnik po innowacyjnej technologii marketingu internetowego. Zawiera zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne przykłady zastosowań nowoczesnych rozwiązań w polskich przedsiębiorstwach. Adresowana jest do pracowników zajmujących się sprzedażą, zarówno tych początkujących, jak i starszych stażem.
2016-10-17 | 06:50
Firma
Polska zbyt wolno awansuje w rankingach innowacyjności. Duże firmy muszą się uczyć od start-upów
Polska jest w ogonie państw europejskich pod względem innowacyjności, zajmując dopiero 22. miejsce w rankingu Komisji Europejskiej. W ostatnim globalnym rankingu awansowała jednak o siedem pozycji, na 39. miejsce. Zdaniem Witolda Orłowskiego, rektora Akademii Vistula, innowacyjność to nie wynalazek, ale stan umysłu, czyli gotowość do myślenia o zupełnie nowych rozwiązaniach i do podejmowania ryzyka. Tego duże firmy muszą się uczyć od start-upów.